Jatkuva SEO
[eli kestäviä tuloksia jatkuvalla parantamisella]
Hakukoneoptimointi ei ole hätäisen hommaa - mutta hitaasti saavutetut tulokset kestävät pitkään.
Jatkuva SEO-työskentely on paras tapa saada tuloksia hakukoneoptimoinnissa - tuloksia tulee hitaasti, mutta säännöllisellä parantamisella, seuraamisella ja vaikutusten tarkastelulla sivu kuin sivu saadaan paremmin esille.
Jatkuva SEO on projekti, jonka aikana saadaan sivuston suurimmat puutteet paikallistettua ja korjattua, sekä käännettyä valittujen avainsanojen sijoittuminen nousuun. Jatkuva SEO-työskentely sovitaan jatkuvaksi vähintään 6 kk.
SEO-alku sisältää kaksi vaihetta:
Avainsanatutkimuksessa otamme selvää, mitä sun asiakkaasi tälläkin hetkellä etsivät netistä.
Meitä kiinnostaa, mitä hän googlettaa, kun etsii ratkaisua ongelmaansa (ja kun ratkaisu on sun palvelusi tai tuotteesi). Ja ihan erityisesti meitä kiinnostaa se, mitä sanoja hän käyttää, kun etsii lisätietoja (ja ne saattaa olla ihan eri termit kuin millä sinä olet tottunut puhumaan tuotteistasi).
Avainsanatutkimus on se, mihin kaikki pohjaa - eihän me pelkästään haluta päästä Googlen hakutulosten etusivulle, vaan me tahdotaan sinne juuri niillä sanoilla, joita juuri sun täydellinen unelma-asiakkaasi käyttää.
SEO-auditissa käydään läpi koko sivusto hakukoneiden näkökulmasta.
Tutkin mm. miten hyvin se toimii teknisesti, kuinka helposti sisältö on löydettävissä hakukoneilla (ja niillä oikeilla avainsanoilla), tekeekö sivuston rakenne hakukoneiden ja käyttäjien työstä helppoa, ja miten sivuston ulkopuolisilla toimenpiteillä voitaisiin buustata näkyvyyttä.
Otamme selvää myös sivuston nykytilanteesta sekä siitä, millä avainsanoilla se tällä hetkellä menestyy ja kuinka paljon se houkuttelee kävijöitä nykyisellään.
Suosittelen jatkuvaa SEOa, kun
Miten jatkuvassa SEO-projektissa lähdetään liikkelle?
1 Tavoitteet
Käydään yhdessä läpi sun bisneksen tavoitteita määritellään niiden perusteella tavoitteet SEO-projektille.
Tutkitaan, kuinka hyvin sivusto nousee tällä hetkellä esiin hakukoneissa.
2 Pohjatyö
Auditoin sun sivut ja teen kattavan listan parannuksista, korjauksista ja muutoksista, mitä suosittelen sivuille tehtävän, jotta ne nousisivat mahdollisimman hyvin esiin Internetin tietotulvassa.
Teen avainsanatutkimuksen, jotta tiedetään, mitä just sun asiakkaat tänäänkin googlettavat.
Analysoin kilpailijoiden nettisivuja ja niiden sisältöjä, ja otetaan niistä opiksi.
3 Strategia
Laaditaan pohjatyön perusteella avainsanakartoitus, jossa valitsemme käytettävät avainsanat.
Tehdään avainsanastrategia ja sisältösuunnitelma.
Suunnitellaan sivuston sisäinen linkkirakenne, sivuston rakenne ja hierarkia sekä julkaisuaikataulu suunnitelluille sisällöille.