Neulesuunnittelu

Vaikka olen neulonut suurin piirtein aina, ajatus neulesuunnittelusta ja neuleohjeiden kirjoittamisesta juolahti mieleeni ensimmäisen kerran vasta kesällä 2019. Tuumasta toimeen ja nyt suunnittelemiani neuleohjeita on julkaistu Kauneimmat Käsityöt– ja Käsityön ABC -lehdissä, Knittyssä, Knotionsissa, Knit Now:ssa ja Interweave Knitsissä.

Sukkia, sukkia, sukkia

Suosikkiprojektejani ovat villasukat: niissä on loputon määrä uusia tekniikoita opeteltavaksi, keskeneräinen työ on riittävän pieni ottaa mukaan junaan tai neuvolan odotusaulaan, ja mikä parasta – villasukille löytyy aina käyttäjä. Idea sukkiin lähtee usein langasta tai väriyhdistelmästä, mutta myös mahdollisen loppukäyttäjän toiveesta tai vaikka mieleen juolahtaneesta nimestä, joka vaatii päästä neuleohjeen otsikoksi.

Siitä ohje mistä puute

Usein ohje saa alkunsa käytännön tarpeesta – ja maailmasta esimerkiksi selvästi puuttuu kiinnostavia sukkaohjeita miehille, ja jos lapsi tilaa ”pinkkisen kaulurin” tai ”kimaltavat jääpuikkosukat”, niin sellaisethan on tehtävä, ja sivutuotteena neuleelle syntyy yleensä myös ohje. Sukkien lisäksi teen ohjeita asusteille: myssyille, lapasille, kaulureille ja säärystimille.

Yhteistyöhön?

Kuulen mielelläni, jos sinulla on yhteistyöehdotus! Oli sitten kyseessä ohje, kurssi, blogijuttu tai muu yhteistyö, laita ihmeessä viestiä paula@neulovilla.fi ja kerro lisää.