SEO-alku

[eli avainsanatutkimus ja SEO-audit]

Onko sullakin nettisivut, jotka "pitäisi laittaa kuntoon", mutta et tiedä, miten pääsisit alkuun?

SEO-alku sisältää kaiken sen, mitä tarvitset, jotta pääset hakukoneoptimoinnissa liikkeelle. SEO-alun jälkeen sulle on selvää, miten sivustosi tällä hetkellä menestyy hakukoneissa - ja jos ei menesty, niin mitä tilanteen parantamiseksi kannattaa tehdä.


SEO-alku sisältää kaksi vaihetta:

Avainsanatutkimuksessa otamme selvää, mitä sun asiakkaasi tälläkin hetkellä etsivät netistä.

Meitä kiinnostaa, mitä hän googlettaa, kun etsii ratkaisua ongelmaansa (ja kun ratkaisu on sun palvelusi tai tuotteesi). Ja ihan erityisesti meitä kiinnostaa se, mitä sanoja hän käyttää, kun etsii lisätietoja (ja ne saattaa olla ihan eri termit kuin millä sinä olet tottunut puhumaan tuotteistasi). Avainsanatutkimus on se, mihin kaikki pohjaa - eihän me pelkästään haluta päästä Googlen hakutulosten etusivulle, vaan me tahdotaan sinne juuri niillä sanoilla, joita juuri sun täydellinen unelma-asiakkaasi käyttää.

SEO-auditissa käydään läpi koko sivusto hakukoneiden näkökulmasta. 

Tutkin mm. miten hyvin se toimii teknisesti, kuinka helposti sisältö on löydettävissä hakukoneilla (ja niillä oikeilla avainsanoilla), tekeekö sivuston rakenne hakukoneiden ja käyttäjien työstä helppoa, ja miten sivuston ulkopuolisilla toimenpiteillä voitaisiin buustata näkyvyyttä. 

Otamme selvää myös sivuston nykytilanteesta sekä siitä, millä avainsanoilla se tällä hetkellä menestyy ja kuinka paljon se houkuttelee kävijöitä nykyisellään.  

Suosittelen SEO-alkua, kun

  • tiedät, että sivustosi ei nouse hakutuloksissa kovin hyvin esiin, mutta et tiedä miksi.
  • olet kyllästynyt kaatamaan jatkuvasti rahaa maksulliseen mainontaan verkossa, ja haluaisit sivustollesi sen lisäksi myös orgaanista liikennettä.
  • olet itse tehnyt nettisivusi tai osaat niitä päivittää, mutta et tiedä, mitä niille kannattaisi tehdä.
  • sinulla on nettisivujen tekijä, mutta hän ei ole erikoistunut SEOon.

  • Miten SEO-alku etenee?

    1

    Pidetään lyhyt palaveri Meetissä, jossa käydään läpi sun bisnestä ja tavoitteita hakukonenäkyvyyden suhteen. 

    2

    Teen avainsanatutkimuksen, jotta tiedetään, mitä just sun asiakkaat tänäänkin googlettavat. 

     Auditoin sun sivut ja teen kattavan listan parannuksista, korjauksista ja muutoksista, mitä suosittelen sivuille tehtävän, jotta ne nousisivat mahdollisimman hyvin esiin Internetin tietotulvassa. 

    3

    Käydään tulokset läpi toisessa palaverissa, jotta ymmärrät sivuston nykyisen tilanteen ja missä järjestyksessä korjauksia kannattaa alkaa tehdä. 

    Saat jatkokäyttöä varten avainsanatutkimuksen tulokset ja listan korjauksista, joita voit hyödyntää itse tai antaa sivuston kehittäjälle tehtäväksi.

    Hinta alkaen 1250 e (+ alv 24 %) sivuston laajuudesta riippuen.