SEO-sisältö

Paras tapa tulla löydetyksi verkossa on vastata kysymyksiin, joita sun asiakkaat jo nyt pohtivat.

Tosi moni yrittäjä on turhautunut siihen, että sosiaalisessa mediassa postaukset elävät vain ohikiitävän hetken ja mainonta tuo liikennettä sun sivuille vain niin kauan, kuin siitä maksat. 

Mutta mitä jos olisi tapa saada jatkuvaa kävijäliikennettä sun verkkosivuille, ilman että koko ajan täytyy tehdä enemmän tai maksaa lisää?

Kaikilla aloilla on kysymyksiä, ongelmia ja sanoja, joita ihmiset googlettavat vuodesta toiseen. Kun etsimme ne oikeat avainsanat, kirjoitamme tekstejä, jotka vastaavat sun asiakkaasi kysymyksiin ja optimoimme tekstit siten, että hakukoneetkin ymmärtävät, sisältösi kestävät aikaa ja tuovat sulle liikennettä (ja liiketoimintaa) pitkään. 

Vaikka puhun SEO-sisällöstä, niin teksti kirjoitetaan aina ensisijaisesti käyttäjille – niille sun unelma-asiakkaille, jotka sä haluat houkutella sun nettisivuillesi ja tutustumaan tarkemmin sun palveluihin. 

SEO-sisällöntuotanto aloitetaan aina avainsanatutkimuksella, jossa otamme selvää, mitä sun asiakkaasi tälläkin hetkellä etsivät netistä. Meitä kiinnostaa, mitä sun asiakkaasi googlettaa, kun hänellä on ongelma (johon sun palvelusi tai tuotteesi on ratkaisu) – sekä se, mitä sanoja hän käyttää, kun etsii lisätietoja (ja ne saattaa olla ihan eri termit kuin millä sinä olet tottunut puhumaan tuotteistasi). 

Avainsanatutkimus on se, mihin kaikki pohjaa – eihän me vain haluta päästä Googlen hakutulosten etusivulle, vaan me halutaan päästä sinne juuri niillä sanoilla, joita juuri sun täydellinen unelma-asiakkaasi käyttää.  

Säästä aikaasi ja resurssejasi (ehkä myös hermojasi), ja anna mun auttaa sua ja palvelujasi löytymään verkosta! Tarvitsitpa yhden tekstin tai jatkuvasti päivittyvän blogin, lähdemme liikkeelle sun liiketoiminnasta ja sen tavoitteista. 

Sisältöasiakkaita

Creator Akatemian kuvausvinkit-blogissa käsitellään valokuvauksen tekniikkaa, kalustoa ja kuvaamista pienyrittäjän näkökulmasta ja olennaiseen keskittyen. Blogi on alusta asti käsialaani: hakusanatutkimuksesta suunnitteluun, toteutukseen ja lukijoiden käyttäytymisen analysointiin.

Kolmiokirja on aikakauslehtikustantaja, jonka käsityölehtiä on julkaistu 40 vuoden ajan. Suunnittelen ja laadin Kolmiokirjan lehdille (Kauneimmat Käsityöt ja Käsityön ABC -lehdet) enimmäkseen neule- mutta myös virkkausohjeita. Valokuvaan mallityöt itse. Ohjeiden lisäksi olen laatinut kuvallisia tutoriaaleja käytettyihin käsityötekniikoihin, kirjoittanut neuleaiheisia artikkeleita ja kääntänyt artikkeleita englannista suomeksi.

Punomo.fi-sivusto on ollut kädentaitojen ja käsityönopetuksen puolestapuhuja jo vuodesta 1996. Käsityö verkossa ry vastaa sivuston sisällöstä ja kehittää sitä edelleen.

Yhdistyksen viestintäassistenttina olen laatinut jäsenkirjeitä, viestinyt sosiaalisessa mediassa kirjoittanut julkaisuja sivustolle ja sidosryhmälehtiin. Olen myös ollut mukana tekemässä WordPress-sivuston pienkehitystä ja rakentanut WooCommerce-verkkokaupan.

Kaikkein mieluiten laitan sanoja peräkkäin: kirjoitan tekstejä, jotka kestävät somepäivitystä pitempään ja optimoin ne löytymään hakukoneista oikeille ihmisille.

 

Digitaalisen viestinnän palveluilla haluan auttaa pienyrittäjää, joka on tottunut tekemään kaiken itse, mutta joka toden totta toivoisi voivansa ulkoistaa osan hommistaan.


Yksi artikkeli tai jatkuva sisällöntuotanto

Yksittäinen hakukoneoptimoitu artikkeli voi olla paikallaan silloin, kun tarvitset kuvauksen myymästäsi palvelusta tai tuotteesta, tai artikkelin vastaamaan kysymykseen, mikä sulle aina esitetään.

Jatkuvassa sisällöntuotannossa luodaan kokonaisuus, joka vastaa sun asiakkaiden kysymyksiin ja saa hänet luottamaan suhun ja sun yritykseen alasi asiantuntijana. 

Suosittelen SEO-sisältöpalvelua, kun

  • haluat lisää orgaanista liikennettä sun yrityksen verkkosivuille blogin avulla - mutta aikasi ei riitä tekstin tuottamiseen, tai kirjoittaminen on sulle muuten vain vierasta.
  • olet kyllästynyt kaatamaan jatkuvasti rahaa maksulliseen mainontaan verkossa, ja haluaisit sivustollesi sen lisäksi myös orgaanista liikennettä.
  • sun yrityksen palvelusivuja ei tunnu löytävän kukaan.
  • haluat verkkokauppasi tuotteille tekstit, jotka kertovat tarpeellisen, mutta eivät jaarittele.

  • Miten SEO-sisältö etenee?

    1

    Pidetään lyhyt palaveri Meetissä, jossa käydään läpi sun bisnestä ja tavoitteita hakukonenäkyvyyden suhteen. 

    Tarvitsitpa yhden tekstin tai säännöllisesti päivittyvän blogin, molemmissa lähdetään liikkeelle sun liiketoiminnasta ja sen tavoitteista

    2

    Sovitaan sisällöntuotannon aikataulusta ja toimintatavoista, ja mä kirjoitan sulle haluamasi tekstin sovitusti. 

    Yksittäisen artikkelin tueksi teen kevyen avainsanatutkimuksen, jatkuvaan sisällöntuotantoon taas tehdään avainasanatutkimuskin perusteellisemmin.

    3

    Voit kommentoida ensimmäistä versiota, pyytää muutoksia, tarkennuksia ja korjauksia, ja mä viimeistelen artikkelin sun toivomallasi tavalla. 

    Yksittäisen artikkelin hinta alkaen 650 e (+ alv 24 %)